Ja sam poslodavac – da li bi trebalo da zaštitim svoje osoblje protiv gripe?
Da – i ne samo zato što ste dobar poslodavac. Kada su ekonomisti razmatrali troškove i koristi nastale ne-vakcinisanjem i promovisanjem drugih mjera zaštite od gripe, ekonomski smisao vakcinisanja osoblja su dobili kada su shvatili da prosječno 10% do 20% radnika bude na bolovanju ili odsustvuje sa posla, čak i kod obične sezone gripe.
Na početku sezone gripe radite kampanju o podizanju svijesti o zaštiti protiv gripe uključujući sljedeće:
- podsjetiti ljude šta je prehlada a šta gripa;
- recite im da bi trebalo da se zaštite od gripe (sa naglaskom na pranje ruku i pravilnu upotrebu maramica);
- obezbijedite mogućnost adekvatnog pranja ruku. Ovo ne znači imati posebne lavaboe jer postoje zidni aparati sa tečnošću i alkoholnim želeom koji su takođe efikasni i ne treba im vode – posebno razmotrite mogućnost pranja ruku na mjestima gde ima hrane. Tako možete pomoći zaštiti vaših uposlenika i od drugih infekcija:
- uvjerite se da ljudi idu pravo kući ukoliko im se pojave simptomi gripe (ne samo prehlada):
- razmotriti vakcinisanje protiv gripe koje bi trebalo obezbijediti za vaše osoblje.